motos compartides

L’Ajuntament ha endarrerit uns mesos l’adjudicació de llicències per a motos i bicicletes d’ús compartit, uns permisos que hauran de tenir les empreses per poder aparcar els vehicles al carrer. El govern municipal preveia haver atorgat les llicències abans de l’1 de gener del 2020 però, en un comunicat aquest diumenge, ha informat que s’ha hagut d’ampliar el període de tramitació perquè moltes empreses no havien aportat tota la documentació sol·licitada.

Un cop revisats tots els documents, el consistori preveu començar a repartir les llicències en els propers tres mesos. Com va anunciar a l’octubre, es preveuen atorgar 6.958 permisos per a motos i 3.975 per a bicicletes. En els dos casos la xifra representa el doble dels vehicles de lloguer que ara hi ha en circulació. Ara bé, la quantitat de permisos per empresa es limita a un màxim de 2.319 llicències en el cas de les motos compartides i a 1.325 permisos per a bicicletes.

Llicències amb vigència per a tres anys

Cada llicència tindrà una vigència de tres anys però es podrà prorrogar un any més sempre que el titular ho demani i que l’Ajuntament hi doni el vistiplau. A més, l‘atorgament del permís estarà condicionat al pagament d’una taxa municipal de 71,51 euros anuals per vehicle.

No concentrar més de la meitat de vehicles al centre

Per evitar la saturació de vehicles compartits en algunes zones, s’ha establert una àrea central en què les empreses no podran deixar més del 50 % de la seva flota més de dues hores consecutives. La zona delimitada comprèn els barris de la Nova i Antiga Esquerra de l’Eixample, Sant Antoni, la Dreta de l’Eixample, Sant Gervasi –  Galvany, el Putxet i el Farró, la Vila de Gràcia, el Camp d’en Grassot i Gràcia Nova i part de la Sagrada Família i el Fort Pienc.

En cas que no es respectin les condicions d’ús de l’espai públic, les empreses podran rebre sancions de 450,76 €.