MARÍA ENCISO "Han tingut en compte la nostra diferència, que és la discapacitat visual i això ens ha igualat a la resta de ciutadans que cada dia agafen el metro." SEBASTIÀ BUENESTADO, director general de Metro "Això respon a aquesta aposta clara i definida que des de fa molts anys té la ciutat, tant els estaments polítics com els tècnics, per poder tenir uns mitjans de transport absolutament accessibles."

El nou plànol és igual que el que coneixem, però amb una diferència: les línies estan en relleu i s’utilitza un codi de lletres i números per marcar cada estació. A través d’aquest codi, cada estació rep un número, que és el de la línia, i una lletra, que es posa en ordre alfabètic. Així, per exemple, la 3Q correspon a la parada de Lesseps de l’L3. Els intercanviadors, en canvi, s’han identificat només amb una lletra. Per exemple, la L correspon a l’estació de Catalunya.

Juntament amb el mapa, s’ha editat una guia-llegenda en què s’explica aquest codi, per tal que els usuaris puguin interpretar el mapa. De moment, se n’han editat 500 exemplars, que estaran disponibles als punts d’atenció TMB de les diferents estacions.

L’objectiu d’aquest plànol és garantir l’accessibilitat de les persones cegues o amb deficiències visuals. De fet, TMB treballa amb aquest compromís des de fa un temps. El primer pas ja es va fer l’any passat, quan es va editar una guia en mida butxaca en què apareix tota la informació sobre les estacions i els horaris dels combois en braille.