A l'estació de Catalunya, comprem el bitllet de metro especial per a l'aeroport, que costa 4 euros i mig, i que també es pot adquirir quan s'arriba a la destinació. Per arribar-hi en metro des de la plaça de Catalunya, haurem d'agafar la línia 1 fins a Torrassa, i allà, la 9 Sud fins a la T1. Ja arriba el metro i només pujar-hi posem en marxa el cronòmetre. Recorrem la línia i baixem a Torrassa. A l'intercanviador baixem fins a cinc trams d'escales mecàniques per arribar a l'andana de l'L9. "Al cap d'aproximadament 20 minuts ja som a l'andana de l'estació de Torrassa a la línia 9. Aquí, avui la freqüència de pas és d'uns 6 minuts." Esperat aquest temps arriba el metro, totalment automàtic, i cap dins. Són els primers dies i hi ha cua per posar-se al davant de tot a veure les vistes. "Considero que és magnífic. Així no has d'estar pendent d'un cotxe que t'hi porti, que et reculli". "Està bé. Però saps què passa? Menys mal que hi ha ascensors. El dia que fallin no sé que farà la gent gran com jo." Un total de 12 parades ens separen de la T1. Finalment hi arribem i comprovem de nou el cronòmetre. Han passat 49 minuts. El nostre trajecte engega a l'estació de la plaça de Catalunya. Anirem a l'aeroport del Prat i ho farem en el tren de Rodalies. Aquesta opció costa a l'usuari 4 euros amb deu cèntims. Sortint de Catalunya, cal fer un transbordament a l'Estació de Sants, el tren ens porta fins a la Terminal 2 i allà agafarem un autobús llançadora fins la T1. Des de Sants fins a l'aeroport hi ha tres parades. L'alternativa, tal com hem comprovat, no és la preferida dels passatgers que veuen l'arribada del metro a l'aeroport com una molt bona notícia. "En metro, sin duda, además me queda al lado de casa una de las paradas, va a ser comodisimo." "Me parece perfecto que el metro vaya hasta el aeropuerto." Ja ha passat més de mitja hora des que hem sortit de la plaça de Catalunya i arribem en tren a la nostra destinació, l'aeroport, però ho fem a la Terminal 2. Per arribar a la T1, encara ens faltarà un trajecte més, aquest cop en un autobús llançadora que, aquest cop si, ens durà fins al final del nostre camí. "Doncs ja hem arribat a la terminal 1 de l'aeroport del Prat. Un trajecte que hem fet nosaltres en rodalies i que començava a la plaça de Catalunya. Un trajecte en què hem invertit una mica més de 53 minuts." De totes les possibilitats l'única directe des del centre és l'aerobús. Entre els passatgers que es decanten per aquesta opció, la majoria són turistes, però també hi ha barcelonins. "Ayer vi que podía ir en metro pero cómo todavía no sé muy bien como funciona, he preferido el bus porque es más seguro." "A la vuelta voy en transporte público porque no tengo prisa, pero a la ida prefiero coger el aerobus." El bitllet val 5 euros amb 90. Un cop a dins i en marxa activem el cronòmetre. A l'aerobús no cal fer cap tipus de transbordament, tot i que durant el trajecte fa dues parades per recollir passatge. "Entre els avantatges de viatjar en aerobús hi ha que tindreu accés a Internet a través de Wi-Fi i que podeu carregar qualsevol dispositiu mòbil perquè cada autobús disposa de fins a 6 carregadors USB." Avui és dissabte i no hi ha gaire trànsit, per tant arribem a l'aeroport sense entrebancs. Quan baixem, aturem el cronòmetre: 23 minuts i 16 segons. "Curiositat. Simplement curiositat, sí. Som veïns del Prat i venim a veure com va això." "Això està molt al fons eh? A l'infern." "Com que sóc jubilat vaig de passeig." "En lugar de ir en coche que no puedo dejarlo, voy en metro e ir hasta allá."

Amb el nou tram sud de l’L9 ja en funcionament, els usuaris tenen una nova opció per arribar a l’aeroport del Prat. Sortint des de la plaça de Catalunya, i fent el transbordament necessari a Torrassa (L1), es triga prop de 50 minuts a arribar-hi. Amb Rodalies una mica més: 53 minuts. Però amb Aerobús molt menys: 23 minuts.

Metro

Per arribar a la T1 de l’aeroport en metro des de la plaça de Catalunya, l’opció més ràpida és agafar l’L1 fins a Torrassa i allà fer el canvi a l’L9 Sud, fins a l’aeroport. Un equip de BTV ha cronometrat el trajecte des del moment de pujar al primer comboi fins baixar a la T1 i han estat uns 49 minuts. Per sortir de l’L9 a l’aeroport cal comprar un bitllet especial de metro que costa 4,50 euros, que també es pot adquirir a arribar-hi. N’estan exempts els que tinguin abonaments com la T-Mes o la T-50/30, que només hi hauran de consumir-ne un viatge.

Rodalies

Des de Catalunya, per arribar a l’aeroport en Renfe cal agafar un primer tren fins a l’estació de Sants i allà pujar a un segon tren que, en aquest cas, deixa l’usuari a la T2. Un autobús llançadora comunica aquesta terminal amb la T1. L’equip de BTV que ha dut a terme aquest trajecte ha tardat 53 minuts a completar-lo. El cost total del bitllet de Renfe són 4,10 euros, tot i que en aquest cas també es pot fer servir la T-10 i consumir-ne només un viatge; l’estació de Rodalies a l’aeroport està inclosa a la zona 1 del sistema tarifari integrat del transport metropolità.

Aerobús

De totes les possibilitats per arribar a l’aeroport en transport públic col·lectiu, l’única directa des del centre és l’Aerobús. El bitllet val 5,90 euros. Amb l’Aerobús no cal fer cap tipus de transbordament, tot i que durant el trajecte fa dues parades per recollir passatge. L’equip de BTV ha fet el trajecte ha pogut comprovar, en cap de setmana i sense massa trànsit, que l’Aerobús és de llarg l’opció més ràpida per arribar a la T1 des de la plaça de Catalunya. Hi arriba en 23 minuts, menys de la meitat que el metro o Rodalies.

Avui, primer dia de funcionament ordinari de l’L9 Sud, les estacions i combois s’han omplert sobretot de curiosos que volien conèixer les noves instal·lacions. A molts els ha sorprès la profunditat per on passen els combois. En tot cas, velocitat i preu no els preocupaven gaire perquè la majoria eren jubilats que no tenien pressa per arribar a l’aeroport i que en arribar-hi no han hagut de pagar el suplement per sortir del metro a la terminal.