"Acabo de demanar la devolució exprés per totes les incidències d'ahir i en principi no hi ha hagut cap problema." "Ahir vam agafar tren, després metro, un altre metro, i vam arribar una hora i escaig tard, i avui sense problemes ens l'han donada." "Vaig acabar agafant un taxi, i ni hi havia taxis a la parada de l'hospital, vaig haver de trucar... un xou." "Al final cogí un autobús des de mi ciudad y llegué una hora tarde a trabajar, a la vuelta ya aprendí la lección y cogí bus."

Degoteig constant al punt de devolució exprés de bitllets de l’estació de Sants. Durant tot el dia s’hi han acostat usuaris que reclamaven la devolució del bitllet que van perdre ahir com a conseqüència de la suspensió del servei durant set hores. Les devolucions s’han fet sense problemes destacats. Es dóna un bitllet de les mateixes condicions del que no es va poder utilitzar (que inclogui les mateixes zones) i es permet un termini de 30 dies per fer-lo servir.

La resta de la jornada ha estat protagonitzada per la normalitat. Els trens de totes les línies afectades han circulat com és habitual. En algun cas hi ha hagut petits retards. Alguns usuaris han comentat que la impuntualitat és habitual i que, per tant, forma part del que és normal cada dia. De fet, ahir el conseller de Territori, Josep Rull, ja va dir que un dels tems que volen solucionar amb Renfe i Adif és el de la manca de puntualitat.

Colau demana que no es defugin responsabilitats

L’alcaldessa, Ada Colau, també s’ha referit a la incidència i ha demanat a Adif que no s’espolsi les culpes de sobre. Colau ha asseverat que “no és acceptable que es vulguin mantenir competències exclusives i després voler defugir responsabilitats”.

Durant la nit, Adif ha destinat vigilants de seguretat a comprovar que ningú accedia a l’estació abandonada on es va produir l’incendi. De fet, alguns veïns i sindicats van assegurar aquest dimarts que hi havia persones que hi vivien. A més, l’empresa ha confirmat que en els propers dies tapiarà els accesos a l’estació.