La Línia 9 Sud del metro ha estat el centre d'atracció aquesta tarda a la Zona Universitària. Els més de 50.000 bitllets inaugurals, distribuïts de forma gratuïta, han permès comprovar el temps de trajecte dels que habitualment fan aquest recorregut amb altres mitjans de transport. "Nosaltres anem bastant a Viladecans i veiem si ens va millor això o anar a Sants per agafar la Renfe o venir aquí i agafar-lo aquí". "Voy a casa de mi hija y me va estupendo, que el autobús da mucha vuelta". Altres, però, recorden un altre tipus de temps; el temps d'espera de la finalització de les obres que permeten connectar la ciutat de Barcelona amb l'aeroport del Prat. "Sóc gran i pensava, potser no arribes a veure-ho. M'ha fet il·lusió, me'n va fer molta quan van dir d'obrir aquesta línia, després em va fer una mica de pena quan la van trencar perquè no hi havia diners i avui que és la inauguració em fa il·lusió venir". Molts usuaris també han quedat fascinats per la modernitat i l'elegància de les instal·lacions. "Molt maco. No sé quants metres va sota terra, però és immensa". "Sorprenen molt les instal·lacions, són també última tecnologia també, els vagons..." "Me he quedado alucinada de lo guapo que ha quedado todo, una maravilla. Parece que estamos en otro país, con esta avenida de escaleras arriba y abajo". A partir d'avui les maletes ja seran un element més que habitual en aquesta línia. Informen: CLARA SOTERAS / SOFIA DUFFO

A les 15 h s’ha posat en marxa el nou tram de la Línia 9 del metro per als usuaris. El tram, comprès entre l’Aeroport T1 i la Zona Universitària, inclou un total de 15 parades, de les quals sis són de connexió amb altres línies de metro i transports ferroviaris. Amb l’L9 Sud, la xarxa de metro creixerà un 20 %.

Alguns usuaris han volgut estrenar i provar un mitjà de transport que pretenen utilitzar en els dies laborables, per això aquest divendres els vagons s’han omplert de passatgers que han aprofitat l’oportunitat per prendre el pols al servei. L’esperada finalització de les obres de l’L9 Sud per part dels veïns també ha estat un motiu de entre els que han volgut estrenar en nou tram.

La Línia 9 Sud tindrà el mateix horari de servei que la resta de la xarxa, de cinc del matí a dotze de la nit els laborables, fins a les dues de la matinada els divendres i vigílies de festiu, i obertura continuada els dissabtes i vigílies singulars. La freqüència de trens serà de set minuts en dia laborable, tot i que el temps d’espera es pot reduir a menys de quatre minuts entre algunes estacions, quan es produeixin esdeveniments que generin un gran impacte en la mobilitat.

Aquest divendres també s’ha fet l’acte inaugural de la nova línia, al qual hi han assistit diferents representants polítics, tant dels ajuntaments de les ciutats per on passa el tram sud de l’L9 com de la Generalitat. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’ha compromès a continuar treballant perquè la Línia 9 arribi fins a la Zona Franca i la Marina. Per la seva banda, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha retret a l’Estat que hagi dimitit de les seves responsabilitats pel que fa a mobilitat i infraestructures.