(ACN) El Departament de Territori ha adjudicat, per un import de 300 milions d’euros, l’obra principal per connectar les línies Llobregat-Anoia i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El nus comunicatiu, que travessarà Barcelona, inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres estacions noves. A més se’n reformaran dues de ja existents.

Els treballs s’han adjudicat amb un termini d’execució de prop de cinc anys, amb la previsió que comencin a finals d’estiu. Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes impulsats, l’actuació comportarà una inversió global de més de 400 milions, segons informa l’executiu català.

Un túnel de quatre quilòmetres de longitud i 10 metres de diàmetre

Així, es farà el perllongament de la línia dels FGC Llobregat-Anoia des de l’estació actual de Plaça d’Espanya fins a connectar-la amb la línia Vallès a l’àmbit de l’estació de Gràcia. Es perforarà un túnel nou que tindrà quatre quilòmetres de longitud i 10 metres de diàmetre d’excavació.

Pel que fa a les estacions, n’hi haurà tres de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça d’Espanya (actualment línia Llobregat-Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia dels FGC Vallès.

Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges per garantir als propietaris un document fidel del seu estat.

En marxa el desviament de serveis

Actualment estan en marxa les tasques per al desviament dels serveis més rellevants afectats per l’obra principal en tres àmbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llança i el de Vilamarí, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital Clínic i la nova estació de Gràcia. Aquests treballs disposen d’un pressupost de 6,5 milions d’euros.