El mercat de Sud-amèrica s'ha convertit en el principal objectiu de l'aeroport del Prat. Sobretot perquè només hi ha un 10% dels passatgers que puguin volar directament des de Barcelona sense fer escala. El comitè de rutes s'ha marcat un decàleg de rutes prioritàries. La propera ruta que s'obrirà serà problablement la de Sao Paulo, abans de l'estiu que ve. Dels països llatinoamericans s'han fixat en el mercat d'Argentina, Mèxic i Perú. L'Amèrica del Nord és l'àrea que presenta millor connectivitat amb el Prat. Tot i això es volen ampliar els vols a Nova York i obrir noves rutes a Los Angeles, Miami i Boston. L'Àsia, en canvi, té poques connexions directes. Només hi ha una ruta a Singapur. Per això es vol reforçar la presència amb vols a Tòquio i Xangai. Actualment, només un 6% del tràfic del Prat correspon a vols transoceànics.

Avui, el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) ha fet balanç del cinquè any de funcionament. Entre altres dades, s’ha donat a conèixer que el 2009, l’aeroport del Prat va registrar un 27,4 milions de passatgers, un 9,4% menys en relació a l’exercici anterior. La raó és, segons els responsables de l’aeroport, la cojuntura econòmica global i l’impacte de l’AVE en la ruta Barcelona-Madrid.

Pel que fa a les destinacions, el mercat nord-americà i africà suposen conjuntament un 70% del total del trànsit intercontinental. L’Orient Mitjà i l’Amèrica del Sud representen un volum de viatgers del 24% del total, just per davant del continent asiàtic que suposa un 6%.

Pel que fa al futur, el CDRA s’ha marcat 10 mercats prioritaris, entre els quals es troben el Brasil, l’Argentina, el Japó i els EUA. Són països que ja sigui pel nombre de residents a Catalunya o per les empreses catalanes que hi tenen relacions comercials és consideren connexions prioritàries.