A les 19 h els usuaris de la línia verda de la xarxa de Rodalia notaven els primers retards. Uns minuts després, els retards eren ja de mitja hora a l’estació del Clot-Aragó. Finalment, Renfe ha informat que el problema era de subministrament elèctric a Sant Andreu Comtal i que els trens circulaven per via única entre el Clot-Aragó i Montcada i Reixac. Això ha provocat retards de prop d’una hora en tota la línia. Els trens de Mitja i Llarga Distància que anaven o venien de Girona han estat desviats per la línia de la costa.

Passades les 20 h, Renfe ha informat que l’avaria estava solucionada i les dues vies tornaven a estar operatives, tot i que l’acumulació de trens amb retard ha impedit que es normalitzés la circulació. La reparació ha trigat poc a fallar i entre les 21.08 i les 22 h el tram anteriorment afectat ha estat aturat en tots dos sentits. Llavors el col·lapse ha arribat a afectar també la línia R2 Sud. Molts usuaris cercaven alternatives de transport després d’hores esperant a l’estació. Poc després de les 22 h, els trens han tornat a circular. Renfe ha deixat d’operar alguns serveis que duien ja prop de dues hores de retard.