Últims retocs a uns dels primers trens de la sèrie 447 que des d'avui ja circularà amb la nova imatge de Rodalies. Els canvis no només es noten a l'exterior. A banda dels colors nous corporatius, el comboi s'ha sotmès a un procés de reparació integral de tots els equipaments interiors. La incorporació de la nova imatge a aquest tipus de trens, els més nombrosos de la flota, coincideix amb la retirada dels combois més antics que dataven dels anys 80. MANEL NADAL, secretari de Mobilitat de la Generalitat "Això ens porta a que l'antiguitat mitjana dels trens ha baixat a 9,5 anys. Per tant, tenim trens molt moderns tenint en compte que fins ara era de 10,7 anys, estem en un procés de rejoveniment dels trens." Per aquests tallers de Vilanova i la Geltrú hi passen cada any una vintena de trens dels prop de 200 que té Rodalies. D'aquesta manera s'allarga la vida útil i la fiabilitat de la flota. La reparació integral es fa cada 2,4 milions de quilòmetres. Tot el procés, inclosa la fase final de pintura, s'allarga uns 35 dies. Trens renovats que un cop a l'exterior són víctimes ideals d'actes vandàlics. MIGUEL ÁNGEL REMACHA, director de Rodalies de Catalunya "D'aquesta sèrie, que tenim 112 trens, vam haver de canviar l'any passat el 80% dels seients per vandalisme. Aquesta és una assignatura pendent." Fins a finals d'any, Rodalies incorporarà 17 nous trens Cívia. D'aquesta manera s'arribarà als 68, el 35% de tota la flota.