TMB ha quantificat les pèrdues econòmiques i de passatgers que han suposat les vagues del transport públic, metro i bus, entre el 17 de setembre i el 21 de novembre. S’han perdut 4,1 milions de viatges i això en ingressos suposa una pèrdua de 2,2 milions d’euros. L’empresa diu que veu “incomprensible” que els sindicats hagin desestimat tres propostes diferents presentades per la direcció de TMB. Totes tenen en comú pal·liar l’impacte del decret 20/2010 del govern central, que suprimeix la paga extra de Nadal als funcionaris. L’empresa ofereix als treballadors avançar part de les pagues extres dels pròxims anys perquè no notin aquesta pèrdua de diners.

TMB acusa els treballadors de busos de la poca repercussió salarial que els suposa les aturades parcials que fan. Per exemple, expliquen que els conductors utilitzen part d’aquestes dues hores de vaga per desplaçar-se a la cotxera, un temps que compta com a treballat, i que a més suposa, segons l’empresa, una despesa addicional de combustible.

El primer tinent d’alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, ha acusat els sindicats de convocar noves aturades, per als dies 16 i 24 de desembre, encaminades només “a fer mal i a perjudicar els ciutadans, Barcelona i el cor de l’economia de Catalunya”.