El projecte del bicibús continua agafant impuls a Barcelona. A la posada en marxa de la nova ruta des de Letamendi, aquest divendres, cal afegir-hi que la iniciativa podria créixer amb una trentena d’escoles més. En una reunió aquest dimarts, representants de 35 AFA i AMPA de la ciutat van informar-se amb els impulsors del projecte a l’Eixample sobre com concretar les rutes.
Rutes i situacions adaptades a cada escola
Segons ha explicat a betevé Rosa Suriñach, de l’AFI Escola Entença i impulsora del bicibús Eixample, hi ha escoles de diferents districtes de la ciutat que s’estan mobilitzant per traçar els recorreguts. En el cas de Sarrià – Sant Gervasi, Suriñach ho considera “especialment interesant” perquè la bicicleta serà una alternativa sostenible al cotxe en un districte on el vehicle privat té força pes per anar a escola.
També hi ha famílies de la Dreta de l’Eixample que estan treballant “amb una casuística similar a l’Esquerra de l’Eixample” amb escoles properes entre si i rutes més llargues.
Acompanyament de la Guàrdia Urbana?
Agents de la Guàrdia Urbana acompanyen els ciclistes del bicibús Eixample però, segons Suriñach, no cal que es faci així a altres escoles de la ciutat. La regidora de Mobilitat, Laia Bonet, advertia aquest dijous al programa bàsics de betevé que el bicibús no podia ser una pràctica que s’estengui a totes les escoles cada dia perquè “no hi hauria prou agents per acompanyar-los i, a més, tenen altres feines.”
Des del bicibús, Rosa Suriñach considera que el debat “no és sobre si cal o no més Guàrdia Urbana” i, de fet, assegura que “no volem agents que ens acompanyin cada dia”. Afegeix que la situació ideal és que la “ciutat pugui tenir les infraestructures suficients i adequades per anar en bici a escola”, com per exemple uns carrils bici i vies “prou segures per circular-hi i que siguin inclusives.”