CARLOS GUARNER "Sortíem de casa i hem notat alguna cosa estranya a la roda i hem vist que havíem punxat." Com el seu, cada dia d'agost 3.400 cotxes necessiten assistència en carretera. Són dades d'un estudi del RACC que preveu que en només un mes atendran 103.000 vehicles en ruta. Tot i que el d'aquesta família és un cas fortuït, des del club d'automòbils alerten que les avaries són cada cop més freqüents. Les raons, diuen, són dues. D'una banda, l'envelliment del parc de vehicles. De l'altra, el fet que no tothom passa les revisions quan toca. DANIEL CORNUDELLA, director d'Assistència en viatge "Ens trobem cada cop més amb bateries que no s'han canviat, amb vehicles que no han passat el manteniment. Aquí sí que estem trobant que estem endarrerint... Estem trivialitzant la revisió i..." La major part de les avaries, més d'un 46%, es produeixen per problemes amb el sistema elèctric. La segona causa més habitual són les incidències en rodes, frens, sistemes de direcció i suspensió. Que els problemes en ruta augmenten a l'agost es nota també als tallers de reparació. Aquí les matrícules estrangeres són molt habituals. ENRIQUE NÚÑEZ, Mecànic "La gente lo que quiere es entrar con la grua y salir en dos minutos y esto no puede ser." Per evitar situacions com aquesta els mecànics recomanen comprovar l'estat del vehicle abans de sortir. Cal, per exemple, revisar els nivells d'oli i de líquid de frens. Segons les previsions del Racc, dilluns 19 serà el dia en què es faran més assistències. Sobretot perquè s'acumularan les avaries que s'hagin produït durant el pont del 15 d'agost.

L’estiu és l’època de l’any amb més desplaçaments i, a més, augmenten les avaries per l’efecte de la calor sobre alguns components mecànics. El dia més conflictiu, segons l’estudi elaborat pel RACC, pot ser el 19 d’agost, quan poden arribar a atendre fins a 5.200 vehicles. L’agrupació preveu que durant tot l’estiu més de 103.000 vehicles necessitaran assistència mecànica a les carreteres durant el mes d’agust, una mitjana de 3.400 cada dia.

El 30% de les assistències a l’estranger es fan també a l’agost. Durant aquest mes es preveu que les companyies nacionals d’assistència superin els 6.000 serveis a Europa. La primera causa de les avaries és el sistema elèctric general del vehicle, en un 46,2% dels casos. El 30% de les avaries tenen a veure amb problemes de la bateria i el 16,8% de les incidències es troben a les rodes, els sistemes de direcció, suspensió i frens. Els components mecànics del motor (cadena de distribució, bomba d’oli, etc.) ocupen el tercer lloc, amb el 9,9%.