Els passatgers estan emprenyats perquè han hagut de passar un dia sencer i fins i tot dormir a les sales de trànsit de l’aeroport de Dubrovnik. Molts d’ells han expressat la seva indignació a través de Twitter. El servei d’atenció al client de Vueling també els ha demanat disculpes a tots a través d’aquest canal.

El director de màrqueting de Vueling, Lluís Pons, assegura que, en saber la companyia que l’avió estava avariat, es van fer primer totes les gestions possibles per recol·locar els passatgers en vols d’altres aerolínies, però cap tenia seients lliures. En veure que la situació no se solucionava, també van intentar allotjar els passatgers en algun hotel de Dubrovnik, però en aquests dies de temporada alta estan tots plens.

Els afectats lamenten la manca d’informació per part de Vueling i que no se’ls hagi donat cap solució durant les més de 24 hores que han passat a l’aeroport croat. L’aerolínia explica que els va informar personalment i els va oferir sopars, snacks i mantes per dormir a l’aeroport, encara que el personal que se’n va encarregar potser no anava del tot ben identificat.

Dos mecànics de Vueling treballen des d’ahir a Dubrovnik per reparar l’avió avariat, però no els ha estat fàcil aconseguir els recanvis que necessitaven en un aeroport relativament petit com el de Dubrovnik. Vueling ha explicat que probablement l’avaria quedarà solucionada avui mateix, però per no retardar més l’arribada a Barcelona dels seus passatgers ha preferit enviar al migdia una altra aeronau que els rescatés.

El vol especial de rescat de Vueling tenia previst aterrar a l’aeroport del Prat a les 20 h d’aquest diumenge, però hi ha arribat amb un retard de 40 minuts. Només hi venien un centenar dels passatgers afectats, perquè la resta ha decidit quedar-se a Croàcia uns dies més o bé tornar a casa pels seus propis mitjans. Tots han de presentar a Vueling la corresponent reclamació perquè els indemnitzi pels perjudicis ocasionats.