La companyia de “handling” Swissport Spain és la segona companyia en volum de treball, per darrere de Groundforce (que opera amb Vueling). La funció dels treballadors d’aquesta empresa és oferir assistència a terra, ja sigui en forma de serveis d’atenció al passatger, com de facturació d’equipatges, transport dins l’aeroport i operacions d’embarcament i desembarcament d’avions.

Els empleats de Swissport Spain, segons ha informat el sindicat CCOO, estan convocats a una vaga indefinida a partir d’aquest dissabte com a mesura de protesta. Denuncien que els horaris es canvien amb molt poc temps d’antelació i que hi ha més contractació per hores, tot i que després s’obliga els treballadors -segons diuen- a fer hores extres. Amb l’aturada volen pressionar l’empresa perquè revisi les condicions de treball.

En total, Swissport Spain té un miler de treballadors al Prat, que ja van secundar quatre jornades de vaga a finals del mes de juny. Aquesta empresa gestiona el servei de terra d’una quarantena de companyies com Aerolíneas Argentinas, American Airlines, Avianca, Delta Airlines, Singapore Airlines o Lufthansa.