Hi ha muntatges que tenen moltes vides. Com el ’28 i mig’ que La Perla 29 va aixecar la temporada 2013/14 inspirat en l’imaginari de Federico Fellini i, sobretot, en el ‘Fellini 8 1/2’ (1963). En aquella ocasió, la seva dissenyadora de vestuari, Berta Riera Sarró, va haver de crear tots els figurins de zero per vestir les múltiples i diverses escenes que conformen el mosaic de l’obra.

Gairebé 10 anys després, ha pogut recuperar, adaptar i fins i tot perfeccionar la indumentària dels personatges del muntatge original, que s’ha tornat a estrenar, aquest cop, al Teatre Nacional la Colline de París i que els propers 11 i 12 de juliol es presentarà al festival Grec. Aquests dies l’hem trobada al magatzem de La Perla 29, al teatre de la biblioteca, retocant i matisant algunes de les peces de roba de la posada en escena final.

Berta Riera Sarró
Una de les peces tintades a mà per Berta Riera Sarró

La prolífera trajectòria de Berta Riera Sarró

Berta Riera Sarró va estudiar disseny de moda, però la seva carrera s’ha desenvolupat lluny de les passarel·les, ja que es va especialitzar en espectacles i exerceix el seu ofici entre bastidors. A través del figurinisme ha situat personatges en èpoques i indrets ben dispars i els ha dotat de caràcter i personalitat. Té dos premis Butaca a millor vestuari per ‘L’orfe del clan dels Zhao’ (2014) i ‘Alícia. Un viatge al país de les meravelles’ (2010). A banda de muntatges d’Oriol Broggi com ‘Bodas de sangre‘ o ‘Incendis’, també ha signat el vestuari de projectes de La Virgueria, Àlex Rigola, Sílvia Munt i Pau Miró, entre molts d’altres.