El muntatge de La Virgueria està dirigit per Aleix Fauró i Iris Martín, qui és una de les intèrprets amb Patricia Bargalló, Pepo Blasco (Prohaska) i Sergi Torecilla. L’adaptació de la novel·la de Menéndez Salmón que ha fet Pablo Ley situa a escena quatre personatges com a narradors de l’experiència vital del fotògraf Prohaska, testimoni de molts dels horrors del segle XX. Mai no dialoguen entre si i sovint s’adrecen directament a l’espectador.

Si formalment l’obra que proposa la companyia La Virgueria és agosarada, el contingut és dens i gens acomodatici. Prohaska té al seu abast captar amb la càmera experiments d’extermini nazis o conseqüències de la radiació atòmica al Japó. No és cap privilegi, però ho fa amb convenciment i amb certa fredor. El paper de l’artista davant del món és un dels temes que va motivar a la companyia La Virgueria per convertir en material escènic la novel·la. El seu títol, ‘Medusa’, remet precisament al poder de congelar un instant del fotògraf, com la figura mitològica convertia en pedra allò que mirava. L’obra fa funcions al TNC del 20 al 23 de desembre.