La segregació escolar és una realitat a Barcelona, segons dades que ha fet públiques el mitjà digital Eldiario.es .Concretament, dues de cada tres escoles públiques de Barcelona tenen més del doble d’immigrants que la concertada més propera. L’autor del reportatge, el periodista Pau Rodríguez, explica les principals dades pel que fa a la segregació a les escoles. L’escola pública concentra el 70 % de l’alumnat en risc de vulnerabilitat i la concertada el 30 % .

Hi ha 18 centres de primària que tenen més d’un 50 per cent d’alumnes vulnerables, mentre que n’hi ha 17 més que no arriben ni a l’1 %. Joan Cuevas, cap de projectes de la Fundació Jaume Bofill, fa aquest diagnòstic

Des del Consorci d’Educació de Barcelona, Rosa Artigal apunta que “hi ha d’haver una relació entre la detecció dels infants en risc, el repartiment equilibrat i una focalització dels esforços” i aposta per seguir treballant en aquesta línia. La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya ja ha fet arribar una proposta al Departament d’Ensenyament on es demana que es limiti el dret a l’elecció del centre i que sigui el mateix departament qui faci una assignació d’ofici. Ramón Font, portaveu nacional del sindicat de mestres USTEC assegura que “la segregació té com a conseqüència principal el malbaratament de talent a la societat” i, com a causa principal, el fet que s’hagi equiparat l’escola concertada a la pública.