Aprofitar els descomptes i ofertes especials prèvies a la campanya de Nadal està de moda. Molts prefereixen avançar les compres en lloc d'esperar als diumenges i festius autoritzats d'aquest mes. Un calendari que alguns botiguers, creuen que els compradors desconeixen. JOSÉ LUIS BRAZALES, director de botiga: "La gente pierde la nocion porque no hay un horario fijo de apertura." "Tant als eixos comercials com al centre de la ciutat la majoria de botigues han obert en unes de les jornades que es preveu més fortes de campanya de Nadal. Tot i així els comerciants ens explicaven que els carrers estan plens però la gent està més aviat mirant que no pas comprant." MARIÁN SANJUAN, dependenta: "No es que haya menos gente es que la gente no está por comprar, no tenemos gente, para ventas no." Altres botiguers consideren que l'obertura en festiu no és rendible i que perjudica la conciliació laboral i familiar. Alguns confien que els mals resultats facin que el sector es replantegi obrir els diumenges i festius. Per d'altres, en canvi, el dia està responent a les expectatives. YOLANDA LUCAS, dependenta: "Els altres diumenges han estat més fluixos però aquest ja ha arrencat bé i esperem que vagin bé les vendes." Els botiguers encaren ara la recta final de la campanya nadalenca, que, en alguns casos, haurà enllaçat 27 dies consecutius sense descans.
La campanya nadalenca va començar el 28 de novembre, tot i que alguns comerços van preferir no obrir alguns dies festius d’obertura autoritzada ja que no els sortia a compte. A partir de la segona quinzena de desembre, però, la majoria de botigues no han dubtat a aixecar la persiana i mostrar els aparadors als consumidors. Els botiguers esperen augmentar les vendes sobretot aquest diumenge, l’últim festiu en què els barcelonins poden aprofitar per comprar abans de Nadal, diumenge vinent.
Durant aquests dies, segons els comerciants, la majoria de clients han aprofitat només per mirar i avui les previsions apuntaven un augment de les vendes, però encara han trobat molts indecisos. Tot i que l’obertura ha estat majoritària tan al centre com als eixos comercials, els venedors consideren que encara no han assolit el volum de vendes desitjat. Confien en les compres d’última hora que es puguin fer durant la propera setmana, fins al dissabte 24 de desembre. En total hauran estat 27 dies de marató comercial a la ciutat.
La Fundació Barcelona Comerç assenyala que també ha estat una bona jornada de vendes pel comerç de proximitat de la ciutat. Els establiments de moda, joguines, llar i electrònica han estat els més visitats el cap de setmana previ a les festes de Nadal. Els venedors dels eixos comercials agrupats a la fundació “s’han mostrat satisfets” i inclús molts comerços han decidit mantenir la persiana aixecada al migdia. En el cas de les botigues d’electrònica el volum de vendes ha incrementat respecte els últims festius, però ha estat menor al d’altres anys “després de l’efecte Black Friday”.