La crisi del coronavirus ha tocat de ple el sector turístic a molts racons del món, i la capital catalana no ho ha esquivat. Turisme de Barcelona creu que, passat el primer sotrac de la pandèmia, cal “promocionar la ciutat” de nou. “En els últims anys no s’havia fet perquè tot anava molt bé“, ha explicat Eduard Torres, president del Consorci.
Segons Torres, els anys 2020 i 2021 seran molt durs per al sector turístic i “s’ha d’ajudar les empreses perquè hi hagi la menor mortalitat possible” de negocis. Tot i reconèixer que l’escenari és difícil, Turisme de Barcelona és optimista: “Pensàvem que a l’estiu estaríem pràcticament a zero, però veiem que les xifres són millors del que esperàvem“, assegura Torres.
‘Masterchef’ trepitja Barcelona per ressaltar la gastronomia
Un exemple de la voluntat de promocionar la ciutat és l’acord al qual ha arribat Turisme de Barcelona amb el programa ‘Masterchef’. Durant dos dies ─aquest dimarts i dimecres─, un equip d’unes 65 persones ha estat gravant un episodi de ‘Masterchef Celebrity’ a la Boqueria i la Rambla. Han portat el programa a la ciutat per ressaltar la gastronomia barcelonina.