Tast a la Rambla 2022
Foto: Tast a la Rambla

Més de 340.000 persones han visitat la vuitena edició del Tast a la Rambla, que ha finalitzat aquest diumenge. Segons els organitzadors, Amics de la Rambla, “s’han superat les expectatives previstes d’assistència”, després de l’edició del 2021 marcada per les restriccions, i que el 2020 no es pogués celebrar la fira per culpa de la covid. Tot i això, el nombre de visitants encara queda molt lluny de les xifres prepandèmia, i de l’edició rècord el 2019 quan van passar per la fira 670.000 persones.

El públic, majoritàriament barceloní

En total, en els cinc dies que s’ha celebrat aquesta fira gastronòmica s’han servit 135.000 degustacions a un públic majoritàriament local. De fet, el 45 % dels assistents han estat barcelonins; un 25 %, turistes europeus, i el 30 % restant, de la província de Barcelona i també d’altres punts de Catalunya i de l’estat i d’altres països.

La tapa més venuda: el rigatoni cacio e pepe

La tapa més venuda d’aquesta edició del Tast a la Rambla ha estat el rigatoni cacio e pepe, del restaurant Cecconi’s. En segon lloc hi ha el brioix de mantega torrat, melós de galta confitada amb prunes i espècies marroquines, maionesa de sriracha a la menta i ametlles fregides, del restaurant Telefèric; i, en tercera posició, el bao de costella de vedella amb chutney de mango, del Tamae Bar.

Tapa de rigatoni cacio e pepe, la més venuda d’aquesta edició del Tast a la Rambla