Diversos clients de l’acadèmia Vive Formación denuncien que els han estafat. Van contractar unes formacions en un model híbrid, que combina classes en línia amb presencials, però ara els dos centres de Barcelona han tancat i els alumnes no poden fer el curs en les mateixes condicions que van signar.

Segons expliquen els afectats, els problemes van començar amb una una fallada tècnica de la plataforma en línia, a través de la qual obtenien materials i recursos. Va durar unes setmanes i després es va restablir. Tot i això, els alumnes es van trobar que els dos centres físics de Barcelona, on acudien setmanalment per fer els cursos presencials i els seguiments amb el professorat, havien tancat. Els alumnes denuncien que “tampoc no els agafava ningú el telèfon”.

L’únic contacte que podien establir, expliquen, era amb el centre que l’acadèmia té a Pontevedra, on l’empresa té la seu fiscal. Els asseguren que no han tancat i que “poden seguir utilitzant la plataforma ‘online'”.

Els alumnes denuncien, però, que per a ells això suposa una modificació de les condicions del contracte que van pagar, però l’empresa no els dona de baixa. “Em sento molt estafada perquè estava en espera de pràctiques. Em van dir que tindria classes i després em vaig trobar amb una classe sense professors”, ha explicat a betevé la Laia Aguilar, una de les usuàries afectades.

Incompliment del contracte

Davant de casos com aquest, FACUA apunta que els clients es troben davant d’un incompliment del contracte perquè l’empresa ha canviat les condicions d’aprenentatge promeses inicialment. Segons el secretari general de l’associació, Rubén Sánchez, el centre està obligat a tornar els diners als alumnes i, si no ho fa, aquests poden acudir a l’oficina del consumidor.

Denuncien estafa centre de formació

Falses col·laboracions

Sánchez va més enllà i diu que Vive Formación podria estar cometent frau i engany per utilitzar logotips de diverses universitats a la seva pàgina web i als vidres dels seus centres de formació quan, en realitat, no hi col·labora. La Universitat de Salamanca ha confirmat a betevé que no tenen cap vincle amb l’empresa.

Des de FACUA avisen que això també pot suposar motiu suficient perquè el client decideixi trencar el contracte i que, per tant, l’empresa li hagi de tornar els diners.

betevé s’ha posat en contacte amb la companyia però, de moment, no ha donat explicacions. Els afectats reclamen els gairebé 2.000 euros que s’han gastat i han deixat el cas en mans de l’oficina del consumidor.