El Marc i el David són bessons, però a banda de compartir l'ADN també lideren una empresa que ajuda els seus clients a treure el màxim profit d'una xarxa social, Facebook. MARC PÉREZ VILARRUBI, emprenedor "Nosaltres hem vingut aquí a buscar sobretot distribuïdors i partners, és a dir, empreses que nosaltres amb marca blanca els hi faríem els projectes que demanin els clients. També busquem assessorament, per això tenim un contacte a vips, sobretot pel tema finançament." El finançament és en molts casos la preocupació principal dels emprenedors. Per això un dels objectius del Bizbarcelona és assessorar els visitants perquè trobin inversors, però també donar solucions per crear, desenvolupar i internacionalitzar empreses. Un suport que, segons l'alcalde, també ha de venir de les administracions. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Necessitem ficar en el cap de la gent la necessitat que hi hagi persones emprenedores que siguin respectades, a qui donem suport, que les incentivem, que es faci des de la formació inclús a les escoles, que és el que hem de fer." En aquest saló qualsevol emprenedor hi té cabuda, fins i tot els més joves. Com aquests alumnes de set escoles que presenten el seu projecte. Entre les activitats destaquen més de 150 conferències i tallers. El certamen compta amb una zona d'exposició amb una vuitantena d'estands amb productes i serveis per a emprenedors i amb idees de negoci que busquen inversors. Un saló en què també s'ha viscut un moment reivindicatiu. Els treballadors de Barcelona Activa han aprofitat l'inici del Bizbarcelona per fer una protesta en contra de les retallades i per reclamar polítiques actives d'ocupació.

La fira Bizbarcelona estructurarà les activitats al voltant de diversos blocs temàtics: innovació, internacionalització, estratègia i gestió empresarial, vendes, optimització de recursos, habilitats directives, eines de màrqueting i comunicació i finançament, entre d’altres. Entre les activitats previstes hi destaquen més de 150 conferències, tallers, espais d’assessorament personalitzat i àrees per facilitar els contactes empresarials i l’intercanvi d’idees. El certamen també comptarà amb una zona d’exposició comercial en la qual es preveu la participació de 85 empreses i entitats amb productes i serveis per a pime, autònoms i emprenedors, a més de franquícies i conceptes de negoci que busquen inversors.

L’accés al contacte amb inversors, només per a alguns

El finançament és una de les qüestions que més preocupa els emprenedors. Aquest any a Bizbarcelona hi haurà 94 milions d’euros d’inversió a la caça de projectes de futur. L’objectiu és afavorir la inversió en un context de restricció creditícia, per això se celebrarà el Mercat del Finançament, un espai per posar en contacte inversors i empresaris que volen impulsar nous projectes. Els desemborsaments mitjans per projecte oscil·len entre el mig milió d’euros i els 16 milions. Ara bé, els emprenedors que vulguin accedir a aquest mercat hauran de fer també una inversió prèvia. L’accés a la inversió d’aquesta fira només s’aconsegueix previ pagament de 150 euros per persona. Aconseguir diners per desenvolupar una empresa, doncs, no és accessible a tots els assistents a la fira sinó només als que han pagat.