Ells, com el Govern espanyol, també es neguen a utilitzar la paraula rescat. La Cambra de Comerç de Barcelona ha vist amb molt bons ulls l'ajuda europea de fins a 100.000 milions d'euros. Confien que amb aquesta injecció de diners la reforma del sistema bancari serà completa. A més, esperen que això ajudi a obrir l'aixeta del crèdit d'aquí a pocs mesos. MIQUEL VALLS, president de la Cambra de Comerç de Barcelona "És una enorme satisfacció. Conjuntament el Govern espanyol i la Unió Europea fixaran les condicions perquè els diners arribin als bancs i esperem que els sistema de crèdit flueixi." Tot i això, els pronòstics per a l'economia catalana no són gaire encoratjadors. Des de la Cambra calculen que el 2012 acabarà amb una caiguda del PIB de l'1,5%. També han aprofitat per recordar els deutes de l'Estat amb Catalunya. Calculen que, només per la disposició addicional tercera de l'Estatut, Madrid deu més de 2.600 milions d'euros corresponents als darrers cinc anys. MIQUEL VALLS, president de la Cambra de Comerç de Barcelona "Continuem demanant lleialtat en el compliment de la disposició addicional tercera." Diuen que aquests diners són necessaris per seguir avançant amb obres tan imprescindibles com l'estació de l'AVE de la Sagrera, els accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona o el corredor del Mediterrani.

LCambra de Comerç de Barcelona veu amb bons ulls la “línia de crèdit especial per a les entitats financeres”. Consideren que amb aquesta injecció de diners i la reforma del sistema bancari, les empreses podrien tornar a tenir accés al crèdit d’aquí a pocs mesos.

Des de la Cambra, també han volgut recordar els deutes que l’Estat espanyol té amb Catalunya. Només en infraestructures, calculen que la xifra supera els 2.600 milions d’euros. Segons els responsables de la Cambra, aquests diners corresponen al deute acumulat per l’incompliment de la disposició addicional tercera de l’Estatut, que obliga l’Estat a invertir a Catalunya de manera proporcional a l’aportació catalana al PIB espanyol.

En aquest sentit, consideren prioritàries inversions com els accessos al port de Barcelona, el corredor mediterrani o l’accés de Rodalies a l’Aeroport de Barcelona-el Prat.