Va néixer al 1955 a l'interior d'una fàbrica que, amb el temps, es va convertir en part de la hisòria de Barcelona. En Francesc Prieto, va créixer a la Seat, una ciutat de 20.000 treballadors. Ell és un dels pocs nens que es van criar a l'antiga fàbrica de la SEAT, a la Zona Franca. Ara el silenci envaeix els carrers on es van arribar a fabricar 800.000 unitats del mític 600. Quan Prieto era un marrec, en Carles Vallejo va entrar a treballar a la fàbrica. Just en plena època de manifestacions obreres. En només dos anys, en Carles ja havia passat dos cops per la presó i finalment va acabar exiliat a Itàlia. 1993, la fàbrica de la Zona Franca tanca per la crisi i finalment amb l'ajuda de la Generalitat neix la nova SEAT a Martorell, amb 11.000 treballadors. Arriben a produir 2.200 vehicles al día i es converteix en una de les plantes més rendibles d'Europa.

L’Institut Nacional d’Indústria, obligat per FIAT, va situar la planta de Seat a Barcelona. El funcionament de la fàbrica estava marcat per un sistema de treball franquista i fortament militaritzat. El 1957, Seat va treure al mercat el mític model 600. FIAT va abandonar Seat a principis dels anys 80 i va passar el relleu a Wolkswagen. El 1993 les instal·lacions de la Zona Franca van deixar de funcionar i es va obrir la planta de Martorell. Aquests 60 anys han servit a l’empresa per ampliar la seva presència a Europa.