Sant Antoni Comerç ha assegurat que el descens de vendes de l’últim any als negocis ha estat a causa de la pandèmia del coronavirus i no pas per la superilla de Sant Antoni. D’aquesta manera, Jordi Arias, president de l’entitat comercial, respon al resultat d’una enquesta que va difondre Barcelona Oberta aquest mes, on concloïa que el 45,7 % dels comerciants havia baixat la facturació amb la implantació de la superilla. “No creiem que aquesta enquesta sigui representativa. Al barri hi ha centenars de comerços i la sensació general amb la superilla és bona“, conclou Arias.

El president de Sant Antoni Comerç diu que ara “els carrers són per a la gent i no per als cotxes” i destaca que l’entitat va de bracet amb l’Associació de Veïns de Sant Antoni pel que fa a la superilla. Ara bé, admet que pot haver-hi “situacions concretes de cada comerç”.

Ampliació de la superilla de Sant Antoni

Un 40 % menys de visitants per la covid-19

Sant Antoni Comerç compta els fluxos de passejants en diferents punts de la zona des de l’any 2005. Quan es va inaugurar el Mercat de Sant Antoni remodelat i la superilla, ara fa dos anys, els visitants van créixer un 30 %. “Però amb la covid, ha baixat un 40 %“, ha apuntat Arias. Explica que la tipologia de comerç més tocada per la crisi sanitària han estat els negocis de moda i la restauració, mentre que les botigues d’alimentació han crescut.

Malgrat la davallada general de les vendes, l’entitat comercial del barri agraeix el suport que han donat els veïns al petit comerç de proximitat durant aquests mesos de pandèmia.

Demanen més zones de càrrega i descàrrega

Malgrat celebrar la implantació de la superilla i els seus efectes, Arias recorda que fa temps que reclamen més zones de càrrega i descàrrega per als comerços. A més, exigeix més neteja perquè ara mateix, diu, hi ha un “sobreús” de l’espai públic.