Problemes de mobilitat, neteja i descens de vendes. Segons els comerciants de Sant Antoni són tres conseqüències negatives del desplegament de la superilla al barri. En una enquesta realitzada per l’associació de comerciants Barcelona Oberta, el 94, 3 % de botiguers opinen que els clients tenen dificultats per accedir al barri amb vehicle privat i un 81 % indica que la senyalització de prioritat de circulació és poc entenedora.

El 83 % dels comerciants també assenyalen que la neteja del barri no és òptima i que els parterres “estan molt poc cuidats”. Un percentatge elevat dels enquestats, el 82 %, alerta sobre la necessitat d’habilitar més zones de càrrega i descàrrega o “ampliació d’horaris per facilitar l’aprovisionament dels negocis”.

El 45 % dels comerciants diuen que han notat baixada de vendes

L’enquesta també pregunta als associats sobre el volum de vendes. El 45,3 % dels comerciants asseguren que han vist baixar la facturació. Tot i això, un 47,2 % confirmen que han mantingut el mateix volum de vendes i que un 7,5 %, fins i tot, les han augmentades.

El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, reclama “un estudi d’impacte econòmic de les superilles i més col·laboració publicoprivada en decisions urbanístiques que afecten les activitats econòmiques dels eixos comercials”.