Recentment, una coneguda marca de llet ha tret al mercat un batut nou. No conté sucres afegits i l’etiqueten com a “apte per a diabètics”, una afirmació que és enganyosa i que pot arribar a ser perillosa per a la salut. En realitat, conté hidrats de carboni (9,4 per cada batut) i això vol dir que augmenta de forma sobtada els nivells de glucosa en sang de les persones que tenen algun dels tipus de diabetis.

És un dels exemples que posa FACUA per denunciar l’etiquetatge enganyós d’alguns productes alimentaris. El portaveu de l’entitat, Jordi Castilla, recorda que anunciar que un producte és saludable sense que tingui les qualitats exposades és contrari a la llei, segons el reglament europeu. “Hi ha productes en què s’indica que eliminen el risc de càncer o bé que són artesans, quan en realitat són de producció industrial, i això és indicar condicions que l’aliment no compleix“, denuncia Castilla.

L’incompliment de la normativa suposa sancions i retirada de lots

FACUA alerta que en cas de demostrar-se que han incomplert la normativa, hauran d’afrontar una sanció i la retirada dels lots repartits als establiments. A banda, l’entitat reivindica, també, l’educació nutricional com a eina complementària per contrarestar els reclams publicitaris enganyosos. “Si no, al final, deixem l’educació al màrqueting del producte, que el que vol, òbviament, és vendre”, lamenta el portaveu de l’entitat.

A més, demanen a l’Administració que faci més inspeccions a les empreses amb reclams com ara “bio” o “eco” per assegurar-se que, realment, compleixen amb els requisits per ser-ho.

Nova factura de la llum: horari més barat i canvi de potència contractada