El Saló Nàutic Internacional d’aquest any tanca portes amb la sensació que “s’han iniciat més processos de compra d’embarcacions que altres anys”, explica el director del certamen, Jordi Freixas. La confirmació d’aquestes operacions “es podrà calcular amb exactitud d’aquí a un o dos mesos”, afegeix Freixas, tot i que apunta que es tracta “d’un bon indicador” que, en termes globals, confirma “la recuperació del sector”.
Després de caigudes en les vendes “del 80 % els primers anys de la crisi” les dades dels darrers anys parlen d’augments consecutius “del 6 %, del 8 %” i des d’aquest agost confirmen “un creixement del 4,15 % en venda d’embarcacions” respecte al 2017. Xifra que, si es confirma, a final d’aquest 2018, suposaria una matriculació total d’embarcacions a l’estat de prop de 5.000 unitats.
“Aquesta és la millor edició des que fa set anys vam moure’ns a l’aigua del Moll de la Fusta”
Les dades facilitades pel saló apunten que aquesta edició, la número 57, tanca portes amb més de 56.000 visitants, xifra que suposa un 10 % més que l’any anterior.
L’auge de les embarcacions petites
Més enllà de vaixells d’eslores grans, una de les sensacions de l’edició d’enguany han estat les embarcacions petites, amb allargades inferiors als sis metres. Les matriculacions d’aquests models havien crescut un 6 % el primer semestre de l’any, respecte del mateix període de l’any anterior.
I al Saló Nàutic ho constaten nàutiques com Touron, especialitzada en aquesta mena d’eslores. Un dels responsables de la firma, en Jorge Giquel, explica que “el cost d’aquests models no passa dels 18.000 euros, IVA inclòs, i és similar al que pot costar un vehicle utilitari”. Amb aquests números treballa la família d’en Manel Garcia, que busca “un vaixell petit per poder sortir tots quatre a passejar i pescar”.