Des de principis de desembre, en aquesta empresa de missatgeria no han deixat de treballar perquè la màgia dels Reis arribi puntual. També al magatzem central d'Amazon, que es troba a Madrid en espera que es construeixi el centre de distribució del Prat, robots i furgonetes treballen a un ritme frenètic des de fa setmanes. ADAM SEDÓ, portaveu d'Amazon a Catalunya "El dia de més activitat aquest any i en la història d'Amazon Espanya va ser el Black Friday, aquell dia vam enviar 392 paquets per minut, això és el nostre rècord i significa que l'e-commerce està creixent a Catalunya, a Barcelona i a Espanya." Els dies previs a Nadal i Reis s'han convertit aquest any en una prova de foc per a la multinacional de venda "online", que ha distribuït de mitjana uns 200 productes per minut a Catalunya, una xifra més elevada del que havien previst. Que el temps entre el clic de la compra i l'entrega del producte sigui el que el client espera requereix reforçar la infraestructura i el personal. LLUÍS MORRAL, delegat de Nacex a Barcelona "Hem notat un augment del 20 % respecte de la mateixa època de l'any passat. S'ha contractat més personal." La venda per Internet creix a Catalunya i de forma molt important a Barcelona, ja que permet estalviar temps i evitar les cues. Les empreses de missatgeria reconeixen que aquesta nova forma de consum comporta més dificultats logístiques, però permet crear llocs de treball.

Moviment incessant de robots, furgonetes i comandes en xarxa perquè la màgia dels Reis d’Orient arribi quan toca. Perquè aquest dimecres al matí milers d’infants i adults tinguin els seus regals a punt, desenes de centres logístics han reforçat el servei durant la campanya de Nadal. Que el temps entre el clic i l’entrega sigui l’acordat amb el client requereix inversió en infraestructura, personal i innovació per poder gestionar la demanda correctament.

Les xifres poden ajudar a fer-se una idea del que suposen jornades com aquesta per a les empreses de comerç electrònic i distribució. Durant els dies previs a Nadal i Reis, per exemple, Amazon ha mogut més de 200 paquets per minut, més del que s’havia previst per a aquesta campanya de vendes. Però el rècord d’aquesta multinacional d’Internet a Catalunya i Espanya es va batre durant el Black Friday, just abans de les festes, quan van enviar fins a 392 paquets per minut. Per al portaveu d’Amazon a Catalunya, Adam Sedó, les elevades xifres de vendes demostren que la venda per Internet creix a Catalunya (i de manera molt important a Barcelona), ja que permet evitar cues i resulta més ràpida per a les persones que no tenen temps.

Però perquè aquest èxit es consolidi, cal que les empreses compleixin amb les dates de repartiment acordades amb el client. Al centre logístic d’Amazon de Madrid hi treballen 1.400 persones per arribar a temps a tot l’estat, en espera que s’obri la seu del Prat a Catalunya. En l’empresa de distribució Nacex són especialistes a fer arribar les comandes a temps. En aquest cas assenyalen que han augmentat el personal per donar resposta a un increment dels encàrrecs d’un 20 % respecte de la mateixa època de l’any passat. Les empreses de missatgeria reconeixen que les vendes per Internet comporten dificultats logístiques, però permeten crear llocs de treball.