Les rebaixes no han vençut la crisi. Malgrat que ha estat una de les temporades amb descomptes més suculents, els resultats no són els esperats. L'atur, l'augment de despeses com l'aigua i la llum i la por de la pujada de l'IVA han fet que molts s'ho pensessin dues vegades abans de comprar. EMILIANO MAROTO, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya "Ja venim d'un consum molt baix... Les xifres que teníem eren de 900 milions d'euros i no arribarem." El petit i mitjà comerç és un dels més damnificats pels mals resultats de les rebaixes i, en espera de les xifres oficials, calculen que la devallada d'ingressos podria arribar al 8%. En canvi, l'augment de turistes ha ajudat les zones més comercials, com la del centre de Barcelona, però no prou per remuntar la temporada. "Els cartells de rebaixes han desaparegut, però moltes botigues aprofiten ara per fer noves ofertes i descomptes." Tot i que els comerciants són conscients del mal moment econòmic, diuen que confien en la campanya de Nadal per millorar els resultats i que abaixaran els preus per atraure la clientela.