El Port de Barcelona ha invertit 41 milions d’euros per construir la xarxa viària i la ferroviària provisional.  Quedarà pendent l’obra dels accessos definitius per manca de finançament. El Govern espanyol estudia una col·laboració públicoprivada per dur a terme aquests treballs. El Port  alerta de risc de col·lapse si no s’executés l’obra en els pròxims anys.

La nova terminal  és el projecte portuari semiautomatitzat més avançat del Mediterrani, capaç d’operar diversos megaportacontenidors de manera simultània.  Pot arribar a manipular 2.65 milions de contenidors l’any. Tindrà una estació ferroviària de vuit vies, i es convertirà així en la terminal ferroviària més gran de tots els ports espanyols que connectarà tot el tràfic originat al sud d’Europa o amb destinació al continent. Ocupa una gran superfície amb 1.500 metres quadrats de moll, un calat de 16,5 metres i una esplanada de 100 hectàrees.

El nou espai està gestionat pel grup xinès Hutchison.