Aquest cartell domina bona part dels establiments. Quan queda menys d'una setmana per acabar les rebaixes, a la majoria de botigues queden pocs articles d'estiu. Els que hi ha, però, tenen descomptes més grans que al començament de la campanya. IVANA PRADA "De tallas, como cada año, no hay nada. Pero vale la pena realmente salir hoy, que ya es lo último de lo último porque se encuentran todavía cosas que valen la pena." LEONARDO LUNA "Quería buscar unas bermudas porque tengo calor. No me esperaba que hiciera tanto calor todavía y me encuentro que están ya con las cosas de invierno." Com és habitual la majoria de vendes es van concentrar els primers dies de juliol. Tot i això, segons alguns comerciants, els hàbits de compra estan canviant. CARLOS GILBERT, segon encarregat de Springfield La Rambla: "Antes de la crisis es cierto que la gente compraba más compulsivamente. Lo que pasa es que hoy en día comparan mucho los precios y también buscan la calidad de las prendas." Pels turistes, en canvi, les rebaixes són una oportunitat. En aquest establiment asseguren que entre un 50 i un 80% dels clients són estrangers. DASHA IVANOVA "Només tinc dues hores per veure roba perquè després he d'anar a l'aeroport." NATASHA PENTIDOU "Hem vingut aquí de vacances, hem vist que els preus estan molt bé i estem fent algunes compres." Quan van començar les rebaixes, els comerços preveien aconseguir una xifra de vendes semblants a la de l'any passat. L'objectiu era facturar a tot Catalunya uns 800 milions d'euros. Per conèixer el balanç oficial caldrà esperar fins a la setmana que ve.

El major volum de vendes es va concentrar durant les primeres setmanes del període de rebaixes, en què els descomptes voltaven entre el 30% i el 70%. A escassos dies de tancar el període, encara hi ha rebaixes més suculentes per als compradors, però, menys varietat a l’hora de triar.

Fins a la setmana vinent no es coneixeran les dades oficials de les rebaixes d’estiu, però, hi ha qui s’aventura a afirmar que les vendes seran semblants a les del 2011.

Els efectes de l’augment de l’IVA

L’increment de l’IVA preocupa el sector. Segons el president d’Acotex, Borja Oria, la mesura “és un autèntic disbarat”. Tot i que molts comerços i grans superfícies han anunciat que la pujada de l’IVA no es veurà reflectit en els preus “es crea un efecte psicològic que fa que la gent deixi de comprar”, ha subratllat Soria.