Alguns comerços històrics del centre de la ciutat, com l’Òptica Sisquella o Complements Sales, al carrer de Santa Anna, defensen que cal donar informació veraç als clients: “El que tenim clar és que mai no diem mentides. Si està rebaixat, està rebaixat. Els clients de tota la vida, que en tenim, a banda dels turistes, ho saben”, explica Carme Sales, de Complements Sales. En la mateixa línia, Carles Sisquella, de l’Òptica Sisquella, recomana als clients “fixar-se en el preu final i no tant en els percentatges”. Sisquella considera que el fet que hi hagi rebaixes pràcticament tot l’any “despista el comprador”.

Els compradors cada cop són més conscients d’aquesta picaresca amb els preus: “Jo vinc dies abans i miro els preus. Si ara ho trobo rebaixat, compro i si no, no”, explica una compradora. També hi ha qui té detectada alguna peça de roba que li agrada i quan comencen les rebaixes “ho posen com que és de nova temporada i, per tant, no està rebaixat!” es queixa una altra assídua a les rebaixes.

Les rebaixes han arrencat amb descomptes d’entre el 30 i el 70 %, segons els establiments, i les peces de roba continuen sent el producte més demandat.