Segons un estudi d’Idealo.es, portal que fa comparatives de preus en àmbit estatal, les setmanes prèvies a les rebaixes els preus pugen una mitjana d’un 4 %. Això vol dir que el que es promou com a descompte durant la campanya de rebaixes en realitat només suposa tornar al preu que tenien abans de l’increment. Els consumidors cada cop en són més conscients i tenen clar quins productes estan realment rebaixats i quins no. Tot i que algunes marques ja fa dies que fan descomptes, aquest divendres s’ha donat el tret de sortida “oficial” a les rebaixes estiuenques.

Alguns comerços històrics del centre de la ciutat, com l’Òptica Sisquella o Complements Sales, al carrer de Santa Anna, defensen que cal donar informació veraç als clients: “El que tenim clar és que mai no diem mentides. Si està rebaixat, està rebaixat. Els clients de tota la vida, que en tenim, a banda dels turistes, ho saben”, explica Carme Sales, de Complements Sales. En la mateixa línia, Carles Sisquella, de l’Òptica Sisquella, recomana als clients “fixar-se en el preu final i no tant en els percentatges”. Sisquella considera que el fet que hi hagi rebaixes pràcticament tot l’any “despista el comprador”.

Els compradors cada cop són més conscients d’aquesta picaresca amb els preus: “Jo vinc dies abans i miro els preus. Si ara ho trobo rebaixat, compro i si no, no”, explica una compradora. També hi ha qui té detectada alguna peça de roba que li agrada i quan comencen les rebaixes “ho posen com que és de nova temporada i, per tant, no està rebaixat!” es queixa una altra assídua a les rebaixes.

Les rebaixes han arrencat amb descomptes d’entre el 30 i el 70 %, segons els establiments, i les peces de roba continuen sent el producte més demandat.