En la primera fase, a l’Eixample, hi prendran part un miler d’establiments associats als eixos de Sant Antoni Comerç, CorEixample, Eix Sagrada Família, Encants Nous i Eix Fort Pienc, així com el Mercat del Ninot i el de Sant Antoni. Tots han constituït l’associació Fidelitza Barcelona, a la qual s’afegiran els altres eixos i mercats que facin servir també la Viba. Els comerços hauran de gratificar, com a mínim, l’1 % de la compra, però serà cada associació comercial la que decidirà quines ofertes o percentatges aplica.

L’Ajuntament té previstes també ofertes especials per als titulars de la targeta Viba a través de l’Institut de Cultura, l’Institut Barcelona Esports i Barcelona de Serveis Municipals (B:SM). Les ofertes s’anunciaran al setembre. En la presentació de la targeta, l’alcaldessa, Ada Colau, ha assegurat que la compra als eixos comercials “beneficia els barris i la ciutat”. Els presidents de la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta han destacat la unió del sector per posar en marxa aquesta targeta.

targeta Viba eixos comercials

 

El nom de Viba s’inspira en l’eslògan “Viu a Barcelona, viu al barri”. La targeta de fidelització de clients té el suport de l’Ajuntament i s’ha aconseguit amb un acord entre les principals associacions comercials (Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), l’Associació de Mercats Municipals de Catalunya, PIMEC Comerç, la Federació de Gremis Detallistes de Productes Alimenticis i associacions de concessionaris de mercats de Catalunya.