CARLES SALA, secretari d'Habitatge i Millora Urbana "En un moment determinat es va pensar que els grans centres comercials havien de ser la nova forma d'entendre el comerç a casa nostra i són molts també els convençuts que el petit comerç té encara molt a dir i a reivindicar."

Juntament amb els quatre barris barcelonins, també hi participen 16 barris més procedents de 16 municipis catalans com Centelles o el Vendrell. De l’1 al 20 de juny, les persones que comprin en les botigues adherides dins la campanya rebran una butlleta per participar en un sorteig. Els regals van des de vals de descompte fins a visites turístiques als municipis participants. Es tracta de la tercera edició d’aquesta campanya, que enguany té la participació de 1.729 comerços.

La Xarxa de Barris amb Projectes va néixer l’any 2007 per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. El 2009 es va activar una xarxa de nuclis antics que va començar a treballar per potenciar el comerç. “Barris antics, molt per descobrir” és una de les campanyes d’aquesta xarxa per recuperar la centralitat comercial d’aquests nuclis, sovint oblidats davant dels grans centres comercials.