El moment econòmic i social marca indubtablement les estratègies publicitàries i la crisi actual fa resorgir maneres de fer que, segons els mateixos creatius publicitaris no són ni molt menys novedoses. VÍCTOR CURTO, professor de la URL i director creatiu de Won "La publicity és aconseguir que els mitjans de comunicació parlin de marques comercials perquè aquests mitjans de comunicació entenen que tenen un interès editorial i es fa de tal manera que no costa diners a la marca que ho incita." CAMIL ROCA, director creatiu de Basat Ogilvy "La creativitat el que ve és a paliar la mateixa notorietat sense pagar tant, la creativitat el què fa és estalviar-te costos." De fet, els publicistes asseguren que campanyes d'impacte com aquesta de Ferrari tenen més de 200 anys. VÍCTOR CURTO, professor de la URL i director creatiu de Won "La quantitat d'impactes publicitaris en formats tradicionals és enorme, al dia a dia rebem milers d'impactes, llavors hi ha una lluita molt aferrissada per sobresortir. No solament fer un impacte en el qual el espectador està passiu i rep una informació persuasiva que li pot interessar més o menys sinó que enceta un diàleg." CAMIL ROCA, director creatiu de Basat Ogilvy "La comunicació és bilateral, és a dir, tu consumidor també li parles a la marca i tu consumidor també condiciones la marca i tu consumidor li demanes a la marca i ja no solament la marca que parli cap a tu i això ha fet que s'hagin reequilibrat els cantons." Una estratègia, doncs, per estalviar costos i també per combatre la diversificació de canals pels quals es poden fer arribar els missatges i pel bombardeig constant de publicitat.

Les agències publicitàries s’expremen cada dia més el cervell per atreure les mirades dels consumidors. Les noves estratègies que utilitzen són campanyes d’impacte rescatades del passat com, per exemple, fer que els mitjans de comunicació parlin d’una marca en concret. Aquesta fórmula costa molt poc a les empreses i així estalvien costos en publicitat. Segons els publicistes són estratègies molt antigues i que tenen uns 200 anys.