El parc automobilístic de l’Espanya és un dels més envellits de la Unió Europea. De fet, l’edat mitjana dels vehicles que circulen per les carreteres de l’estat és de 12 anys, i això ha provocat que força cotxes no hagin rebut l’etiqueta ambiental de la DGT i no podran circular en episodis d’alta contaminació a la ciutat. Si ho fan, seran sancionats amb una multa de 100 €.

El sector de concessionaris de cotxes ha notat un notable increment de les vendes. És el cas del Grup Barnacid, ubicat al Poblenou, on ja fa mesos que el degoteig de clients que s’han decidit  a canviar el cotxe vells impulsats per la nova normativa. Fran Roset, assessor de vendes, assegura que el mes de desembre, aquests compradors representen més del 60 % de les persones que entren a la recerca d’un vehicle nou.

Una tendència que confirma, Jaume Roura, president de Fecavem, el gremi del motor, que també assegura que han canviat les preferències dels consumidors.  Els automòbils amb combustible dièsel, més contaminants, ja no són els preferits, com temps enrere. Ara s’opta un altre cop per la benzina i els vehicles híbrids o, fins i tot, elèctrics. Roura també detalla que els conductor busquen cotxes d’ocasió o seminous, ja que per cada vehicle nou, se’n ven un i mig d’ocasió.

Restriccions per contaminació a banda, el desembre sempre es un bon mes per a les vendes i surten les ofertes, perquè el sector vol acabar l’estoc. Si es compleixen les previsions, el sector calcula tancar l’any amb 16.000 vehicles venuts a Catalunya.