L’aeroport de Barcelona augmenta l’avantatge amb els aeroports competidors més directes, com ara el de Gatwick, a Londres, el de Munic o el de Roma-Fiumicino. Pel que fa a les xifres de trànsit directe de passatgers, sense comptar el trànsit de connexió, Barcelona és el segon aeroport d’Europa, per davant del Charles de Gaulle, de París, i només per darrere de l’aeroport de Heathrow, a Londres.

Les xifres acompanyen l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Per exemple, es consolida i se situa com el setè aeroport europeu pel que fa al transport de passatgers. Segons el nou informe de l’Observatori de Trànsit Aeri de Barcelona, que elabora la Cambra de Comerç, l’aeroport va augmentar l’avantatge respecte als seus competidors més directes, que són els aeroports de Gatwick, a Londres, el de Munic i el de Roma-Fiumicino.
En termes de trànsit directe de passatgers, que es calcula descomptant el trànsit de connexió, l’aeroport avança fins al segon lloc del rànquing europeu, i queda per davant de l’aeroport Charles de Gaulle de París i només per darrere de Heathrow, a Londres.
A més, Barcelona es manté com a cinquena ciutat europea en trànsit d’origen i destinació, a molt poca distància en aquest cas del de Moscou.
Pel que fa al trànsit intercontinental de l’aeroport de Barcelona, es troba en màxims històrics. A l’estiu es van incrementar 11 destins i 16 rutes. Tot plegat s’ha traduït en un creixement interanual del 17,2 % del trànsit intercontinental de l’aeroport entre els mesos de gener i setembre.