La publicitat dinàmica ja ha arribat al metro de Barcelona. Però què és exactament? Es tracta d’un conjunt de columnes de LED, que es fixen a la paret del túnel i que reprodueixen els clips publicitaris, d’uns 10 segons de durada i visibles des de l’interior dels trens. Tal com passa amb el cinema, l’ull humà interpreta l’encadenament de fotogrames fixos com a una sola imatge animada. En aquest cas, però, a diferència del cinema, el moviment no el fa la pel·lícula, sinó els passatgers dins el comboi.

De moment, aquest nou sistema s’ha instal·lat en un tram de l’L5, entre les estacions de Diagonal i Hospital Clínic, en sentit Vall d’Hebron. Està previst que en els propers mesos s’ampliï a dos trams més, encara per determinar. Segons TMB, quan tots tres estiguin en funcionament, el retorn econòmic per al transport públic serà de 214.00 euros anuals. De fet, diversificar aquest tipus d’ingressos és una de les línies estratègiques de l’empresa pública, que ha aconseguit elevar-los un 31 % entre els anys 2012 i 2018.

300 barres de LED

Per fer possible aquesta primera instal·lació s’han col·locat 300 barres de LED, cada 52 centímetres, que estan connectades a un quadre de comandament situat a l’estació de l’Hospital Clínic. El tram escollit té una llargària de 160 metres, per on es calcula que el metro circula a una velocitat estable de 53 quilòmetres per hora. Això assegura la bona visibilitat dels anuncis. Les imatges, a més, es reprodueixen en alta definició i es refresquen amb una cadència de 30 imatges per segon. La instal·lació l’ha aportada la companyia Adtrackmedia amb la col·laboració de Telefónica.