La intenció de l’empresa és crear, a partir de l’octubre, un minitorn de nit, de tres o quatre hores, en el qual treballaran unes 300 persones, 50 de les quals seran treballadors dels torns de dia que faran funcions de supervisió. El 2011, la direcció de l’automobilística japonesa a Barcelona ja va adoptar aquesta mesura, i va contractar 300 persones per a un minitorn nocturn, també per donar resposta a una punta de producció de la mateixa furgoneta.

La companyia no ha concretat fins quan es mantindrà aquest tercer torn, però els sindicats han apuntat que podria durar fins que acabi la producció de la versió actual del model X83, prevista per al maig o el juny de l’any vinent, quan la fàbrica catalana ha de començar les obres d’adaptació de les línies de producció per a dos nous models.

Després de la finalització del model X83, que són les furgonetes; Renault Trafic, Nissan Primastar i Opel Vivaro, fruit d’un projecte de Renault per amb acord de comercialització amb Nissan i Opel, el grup Renault-Nissan llançarà la nova versió de la furgoneta, la X82, que es fabricarà a la planta de la companyia francesa a Sandouville.

Segons els sindicats, aquest tercer torn pot explicar-se per la necessitat que té Nissan de proveir Renault de més unitats de la furgoneta Trafic per tenir la línia de producció lliure i començar els treballs d’adaptació i poder començar a acoblar el nou turisme adjudicat a la planta de la Zona Franca el juliol de 2014, d’acord amb la previsió.

Actualment, la planta té dues línies, una per al model X83 i una altra per al tot terreny Pathfinder i la furgoneta NV200. Després de l’adaptació, la planta de Zona Franca tindrà una línia per al Pathfinder i la ‘pick up’ One Ton, que començarà a fabricar-se el 2015, i una altra per a la furgoneta NV200 i el nou turisme.