El procés de gestació dels vehicles comença a la central comercial de Nissan a Europa, que envia a la planta de Barcelona el document amb totes les unitats que se n'han de produir. ÓSCAR LÓPEZ, director Fabricació Vehicle planta Barcelona "Hay una central donde ellos recogen todas las necesidades de todos los concesionarios y todos los comerciales de toda Europa y nosotros fabricamos lo que nos piden. Y fabricamos para todos los paises de Europa. Incluso el Navara se expora al mercado australiano." A partir d'aquí la fàbrica demana als seus proveïdors que li enviïn tots els components que necessita: des de volants fins a seients o instal·lacions elèctriques. Les plaques de la carrosseria com aquestes, vénen de la planta que Nissan té a Montcada i Reixac. Un cop tenen el material comença la primera fase de producció, que consisteix a soldar les peces del futur vehicle... Aquí es fabriquen dos tipus de furgoneta, un quatre per quatre i una "pick up". Després de l'assemblatge de la carrosseria el vehicle passa a la planta de pintura, o rebrà diferents tractaments per garantir-ne la qualitat. La tercera fase és la del muntatge, tant de la part mecànica com dels revestiments interiors. Una feina que té l'ajuda de robots com aquests, que van portant les peces que es necessiten d'un cantó a l'altre. També cada una de les fases disposa de diversos controls de qualitat. ÓSCAR LÓPEZ, director de Fabricació de Vehicle de la planta de Barcelona "La verdad es que todo el proceso es bastante complicado lo que pasa es que Nissan tiene unos sistemas de aseguramiento y estandarización que hacen que el día a día sea mucho más fácil." Al final del procés, després de dos dies, els vehicles deixen aquesta planta, de 50.000 metres quadrats, per anar al servei de distribució Nissan al port. Lloc des d'on es faran arribar als concessionaris de tot Europa.

El procés de fabricació té tres fases: en la primera se solden les plaques que han de fer l’exterior del vehicle; en la segona se li aplica la pintura i s’hi fan diversos tractaments per garantir-ne la qualitat, i la tercera és la del muntatge, tant de la part mecànica com la del revestiment interior.

A la fàbrica de Barcelona es fan dos tipus de furgoneta, una “pick up” i un 4 x 4. La quantitat que en produeixen ve marcada des de la central comercial de la multinacional a Europa, que és qui centralitza les demandes dels concessionaris del Vell Continent. Des d’allà se’ls envia una programació de fabricació amb les característiques de cada una de les unitats, i això fa que sigui difícil trobar-ne dues d’iguals a la cadena de muntatge.

Segons el director de Fabricació de Vehicle de la planta, Óscar López, el més important per a ells és la qualitat. Que quan el vehicle surti de la cadena de muntatge no tingui cap carència ni defecte, motiu pel qual es fan diferents inspeccions en cada una de les fases de producció.