El copropietari de l’Eroica Caffè, Miquel Santalices, creu que la crisi del coronavirus està afectant de manera molt diferent el sector de la restauració o altres com l’immobiliari, per exemple. El responsable d’aquesta cafeteria de la Dreta de l’Eixample, guardonada com a comerç de proximitat en els Premis Barcelona Comerç 2019, ho ha il·lustrat amb una frase en el programa ‘reset’ de betevé: “estem tots dins la mateixa tempesta, però uns van en un iot i d’altres en una pastera“.

Santalices ha matisat així les declaracions d’Eva Ballarín, experta en tendències en hostaleria i restauració, que ha assegurat que “estem en un moment de tempesta i ara el que cal és agafar fort el timó per aguantar i no naufragar“. A més, ha situat les expectatives de “recuperació total” per a l’any 2022.

Segons Ballarín, és necessari “replantejar-se el paper de la restauració en la societat perquè una part del negoci és massa especulatiu“. En aquest sentit, ha afegit, “durant molts anys hem anat estirant massa la corda i pujant molt els preus”, motiu pel qual “ara costa recuperar la clientela local“.

Santalices, però, afirma que “no només pateixen els locals que vivien del turisme“, sinó que el seu negoci “també ha patit”. El copropietari de l’Eroica Caffè vaticina que aquesta és “una situació temporal i anòmala” i que, tard o d’hora, tornaran els turistes i el model de negoci no canviarà.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a