Nissan

(ACN/redacció) La comissió de Nissan ha consensuat que el “hub” de descarbonització liderat per QEV Technologies i BTech és viable. Segons el comitè d’empresa, la mesa ha determinat que el “d-hub” és “un projecte industrial que adaptant i introduint-hi algunes variables és viable“, i, per tant, es manté com el projecte principal per reindustrialitzar la Zona Franca i Montcada i Reixac.

Ara bé, la proposta del Consorci de la Zona Franca de Barcelona consisteix a buscar un sol operador logístic que sigui el responsable de la gestió dels terrenys barcelonins, de titularitat pública. A banda de gestionar el lloguer dels altres candidats, també podrien explotar l’espai dedicat a la logística. Per tant, s’haurà d’obrir un concurs públic que allargaria la reindustrialització “entre dos i tres mesos”. Aquest seria un altre retard en un procés que, en un principi, havia d’acabar a finals del 2021, quan Nissan va cessar l’activitat a Catalunya

El tancament de l’automobilística Nissan va deixar més de 1.400 persones sense feina. El “d-hub” vol reutilitzar les tres fàbriques de Barcelona i recol·locar les persones acomiadades. El “hub” de descarbonització vol reactivar la producció que va deixar Nissan i produir vehicles elèctrics.