Logotip de Nissan a la planta de la Zona Franca

(ACN) Els impulsors del “hub” de descarbonització (“d-hub”) que opta a reindustrialitzar les plantes de Nissan a Catalunya preveuen mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió captada a través de fons de capital risc. També esperen rebre entre 150 i 200 milions d’euros d’ajuts públics. El “d-hub” preveu donar feina als 1.400 treballadors de Nissan acomiadats i anar més enllà. Segons han explicat els responsables de dues de les empreses que lideren el projecte, QEV Technologies i Btech, Joan Orús i Rafael Ruiz, a TV3, el projecte podria donar feina a 4.000 persones en cinc anys.

Els 1.400 acomiadats de Nissan podrien ser recol·locats al nou “hub” d’electromobilitat

El consorci de diferents marques d’electromobilitat posarà en marxa un pla que inclou la recuperació de marques com Ebro, que en el passat va donar nom a vehicles de la planta de Motor Ibérica, i La Hispano Suïssa. També s’apostarà pel llançament d’una nova marca centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.

El “hub” combinarà, a més, la producció de models elèctrics propis amb la implantació d’una línia de fabricació sota llicència, dissenyada per multiplicar el volum de producció industrial. En aquest sentit, preveu fabricar vehicles per a Ronn Motor, Tevva, Volta, Inzile, Quantron, Voltia, entre d’altres.

Nissan acaba la producció de vehicles a les plantes que té a Barcelona

El projecte també vol continuar amb la producció d’algunes de les línies que ja té Nissan sota un nou nom de marca i, alhora, allotjar altres projectes capdavanters. És el cas de la fabricació de vehicles lleugers i “microcars”, la implantació d’un centre d’homologació i certificació de bateries o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.