Els mercats de Barcelona fan un pas en la implantació de la venda de productes frescos a través d’internet en col·laboració amb el supermercat en línia Ulabox, creat per emprenedors barcelonins. Des de desembre, el Mercat del Ninot està posant a prova la venda a través d’aquesta plataforma i l’objectiu és que en els propers mesos també arribi a la resta de mercats.

La idea dels impulsors del projecte és la venda a través d’internet “sense perdre l’esperit d’anar a plaça”. La plataforma permet comprar productes de diferents parades del mercat i qualsevol de les més de 1.700 referències d’Ulabox i rebre una sola comanda a casa. Vendre a través d’internet permetrà als mercats ampliar la seva base de clients, ja que el supermercat electrònic reparteix a tots els municipis de l’àrea metropolitana.

Amb aquesta prova pilot, que durarà sis mesos, les comandes es poden fer des de diferents dispositius a qualsevol hora i el repartiment es fa des de les 7 h fins a les 23 h, en franges de dues hores. El servei és gratuït si la comanda supera els 59 euros i, si és inferior, costa 6,99 euros.

La majoria de clients del mercat amb qui ha pogut parlar betevé aquest dijous reben de bon grat el projecte perquè “permet als qui treballen al matí comprar al mercat entre setmana”. Tot i això, bona part dels qui compraven a les parades explicaven que no utilitzaran el servei perquè prefereixen conservar l’escènica de comprar al mercat: “Mirar el producte i gairebé tocar-lo”. Altres diuen que, amb el segell de qualitat de les parades de confiança, internet pot ser una bona opció.

 Un mes en funcionament

En el primer mes en funcionament de la prova pilot al Mercat del Ninot, s’han tramitat més de 3.000 comandes. Aquesta mitjana d’un centenar de vendes al dia mostren, segons l’Ajuntament “l’interès dels clients per aquesta nova oferta”. Els primers clients han comprat principalment carn (34 %), fruita i verdura (25 %) i embotits i formatges  (15 %).

Diverses iniciatives de venda a Internet

Tot i la vocació de l’acord amb Ulabox d’arribar a tots els mercats, n’hi ha que ja han posat en marxa la venda en línia. El Mercat de la Concepció disposa d’un sistema de venda propi a través del seu web, mentre que d’altres, com el Mercat de Sant Gervasi, el de Lesseps, el de Provençals o el de Galvany, estan posant en marxar la compra a través de l’aplicació de l’empresa Manzaning. A més, en 13 mercats, com el de la Mercè, Santa Caterina, el Poblenou, Sant Martí i la Boqueria, els paradistes tramiten les comandes a través de WhatsApp.