Fer la comanda de la compra mentre esperes que arribi el tren ja és possible. L'estació de Sarrià estrena el primer supermercat virtual d'Europa. A través d'un telèfon intel·ligent, el client pot escollir els productes que desitgi d'aquest pòster, amb més de 400 referències bàsiques dotades amb un codi QR. Els usuaris hi veuen avantatges i inconvenients. MERCÈ FENOLLARD "És molt pràtic. Penso que si tens el telèfon i creus que et falta alguna cosa, amb un moment ho ràpid pots encarregar la compra mentre esperes el tren i ja no cal carregar bosses." MARIA GALLARDO "Per Internet aquestes coses sí perquè ets a casa tranquil·lament i tens temps de mirar-te les coses bé. En un súper també perquè ja hi vas amb el temps dedicat a comprar. Però al tren és de passsada, sempre vas ràpid." Per fer-ne ús, els clients s'han d'inscriure al web dels supermercats i enviar la comanda. A continuació, rebran una trucada per concretar l'hora d'arribada de la compra al seu domicili. Pels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya la iniciativa és una bona manera de rendibilitzar el servei. ENRIC TICÓ, president dels FGC "En aquest àmbit d'ingressar més aquestes activitats són claus. Aquest últim any hem duplicat els ingressos no ferroviaris, és a dir, els que provenen de productes com els que avui presentem." Amb aquesta iniciativa, la cadena de supermercats preveu captar com a clients entre el 10 i el 15% dels 10.000 passatgers que circulen diàriament per l'estació de Sarrià. Els beneficis que generi durant els sis primers mesos de funcionament es destinaran íntegrament al Banc dels Aliments.
Per fer-ne ús, els clients s’han d’inscriure al web dels supermercats i enviar la comanda. A continuació, rebran una trucada per concretar l’hora d’arribada de la compra al seu domicili. Pels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya el supermercat virtual és una bona manera de rendibilitzar el servei ferroviari. El seu president, Enric Ticó, reconeix que gràcies a iniciatives com aquesta l’empresa ha duplicat els ingressos no ferroviaris.
La cadena de supermercats Sorli Discau preveu captar com a clients entre el 10 i el 15% dels 10.000 passatgers que circulen diàriament per l’estació de Sarrià. Els beneficis que generi durant els sis primers mesos de funcionament es destinaran íntegrament al Banc dels Aliments.