Gaspart, que va ser membre del Consell d’Administració de la companyia, ha defensat l’estratègia de Spanair de convertir el Prat en un aeroport d’intercanvi internacional. Segons Gaspart, és molt difícil competir per organitzar congressos al més alt nivell amb capitals europees molt més ben comunicades. Assegura que els congressistes volen línies directes del seu país a la ciutat on es fa el congrés i creu que el MWC va perillar per culpa de les comunicacions. La meitat dels 80.000 congressistes que vindran els pròxims dies a Barcelona ho faran via Madrid, París, Londres o Frankfurt, segons Gaspart. “Quan tu has de competir amb París, i has de competir amb Londres o Roma amb l’aeroport de Barcelona sense el ‘hub’ que esperàvem tots plegats és més difícil”, ha constatat.

El president de Turisme Barcelona ha explicat que  el Consell d’Administració va rebutjar l’ajuda econòmica del govern de la Generalitat, per  l’estrès que podia suposar per als pilots saber que Qatar Airways no entraria en la companyia. Segons ell, la decisió de tancar el 27 de gener de 2012,  no va ser precipitada, perquè “ni la passió per Catalunya ni el ‘hub’ de l’aeroport de Barcelona valen una sola vida humana”.