La Margarita Rovira, examinadora i delegada sindical explica que “tot i que hi ha hagut vàries reunions” amb la DGT, “curiosament no parlen mai de les coses que ens interessen”. “És una barbaritat que no vulguin solucionar aquest problema”, valora Rovira.

La primera vaga d’examinadors de trànsit es va convocar per al 2 de juny. En total, hi ha hagut set jornades d’aturades al juny i 13 al juliol. A principis d’agost, i veient que la Direcció General de Trànsit no posava cap proposta sobre la taula, els sindicats van decidir fer un pas més i anunciar una vaga indefinida. Els serveis mínims decretats són del 40 %.

Ha estat, doncs, un estiu complicat per treure’s el carnet de conduir i els qui ho han notat especialment han estat les autoescoles. Ara mateix ja hi ha 8.000 exàmens acumulats des que van començar les aturades. La Federació d’Autoescoles de Barcelona ha mostrat la seva preocupació per les cues que s’estan formant per examinar-se.  De fet, han anunciat que preparen un ERO de 1.000 treballadors perquè, diuen, no poden suportar econòmicament el perjudici de no examinar els alumnes.