Moltes empreses de Barcelona es preparaven per oferir els seus productes o serveis durant el Mobile World Congress. Un cop anunciada la cancel·lació del congrés s’han vist obligades a fer mans i mànigues per donar sortida a tot el que ja tenien compromès. L’objectiu és compensar al màxim possible la caiguda de la facturació que patiran durant l’última setmana del mes de febrer i donar sortida a productes que potser no tindran vida útil per a setmanes posteriors.

Per ajudar en aquest objectiu, dos emprenedors han posat en marxa la plataforma Help Afectados MWC, una pàgina web en què les empreses ofereixen els seus productes i serveis, en alguns casos amb descomptes d’allò més interessants.

“Spa”, “catering” o marisc

Serena Spa

, una empresa que gestiona espais de relaxació a quatre hotels barcelonins, ha obtingut fins a una seixantena de sol·licituds gràcies a aquesta pàgina web. Quatre dies després que es posés en marxa la plataforma, ja havien venut una dotzena dels massatges pensats especialment per a congressistes. Això sí, amb un descompte proper al 30 %. També han hagut d’acomiadar el personal extra que havien contractat per al congrés.

Una altra empresa anunciada al nou web, Catering Casanovas, calcula que deixarà de facturar al voltant de 30.000 euros després que els seus clients cancel·lessin el menjar per a un vaixell durant els dies de la fira. Ara intenten col·locar l’excedent de matèries primeres en reunions d’empreses o festes privades.

També l’empresa Maresmar, una majorista de marisc que opera a Mercabarna, ha hagut de reduir el preu de gairebé 900 peces, la majoria de llamàntol i cranc reial, que els havien encarregat per al congrés tecnològic.

Una trentena d’ofertes

Entre les desenes d’empreses que anuncien els seus productes, se n’hi poden trobar d’àmbits com l’alimentació i el “catering”, hotels, restaurants, consultories, organització d’esdeveniments, i publicitat i màrqueting. De fet, els gestors han hagut d’estar alerta per evitar que empreses alienes al Mobile s’intentessin aprofitar de l’oportunitat de promocionar-se a la plataforma. En només quatre dies en marxa, el web ha rebut fins a 30.000 visites de particulars i empreses que hi busquen oportunitats.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a