Les novetats per a aquest estiu a l'aeroport del Prat inclouen 34 destinacions intercontinentals, amb alguns vols nous, com Chicago i la ciutat de Fes, al Marroc. A més, augmentarà en un 16% el nombre de seients ofertats en vols de llarg radi. Així ho ha explicat avui el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona, integrat per Aena, la Cambra de Comerç, la Generalitat i l'Ajuntament. Un dels objectius del comitè per a 2013 és obrir nous enllaços amb el mercat asiàtic, com el Japó o la Xina, però també els Estats Units i Mèxic. A més es vol seguir captant grans esdeveniments i congressos com el Mobile World Congress, que ha suposat un increment del 175% del trànsit aeri. La tinenta d'alcalde d'Economia, Sònia Recasens, ha reclamat, però, que cal ampliar l'oferta d'enllaç amb les principals ciutats del món. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia "Si Barcelona vol retenir les seves empreses internacionals, si Barcelona vol atraure noves empreses... si Barcelona vol ser escenari de nous i millors congressos, de reunions internacionals és imprescindible un aeroport que realment sigui un hub de connexions internacionals." A banda d'atraure noves rutes, un altre dels punts que vol potenciar l'aeroport és el transport de mercaderies, com a part integrant del corredor del Mediterrani. RICARD FONT, secretari de Territori i Mobilitat "L'aeroport de Barcelona també està en aquell conjunt d'infraestructures que donen servei a aquest gran corredor, que passa també per un port de Barcelona, que el tenim a tocar, i amb què hi ha d'haver sinergies conjuntes." Una altra de les accions previstes és millorar la connectivitat dins de les instal·lacions aeroportuàries per estalviar temps als passatgers que fan connexió al Prat.

34 destinacions intercontinentals durant l’estiu

Per a la propera temporada estiuenca, que arrenca el 31 de març, el total de seients ofertats per les companyies aèries en vols de llarg recorregut suposen un increment del 16% respecte de l’any passat. Hi haurà 34 destinacions intercontinentals, entre les quals destaca la recuperació del vol a Chicago amb Pakistan International Airlines. També es produirà un increment de freqüències amb connexions ja existents. És el cas de la ruta a Doha amb Qatar Airways. Vueling també aprofita l’estiu per estrenar noves connexions amb Àfrica amb rutes a Banjul, Nador o Tànger.

Els viatges de negocis i els congressos, claus per millorar la competitivitat de l’aeroport

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha destacat el fet que Barcelona sigui l’escenari d’esdeveniments com el Mobile World Congress per millorar la competitivitat de la infraestructura aeroportuària. Les xifres ho demostren. El trànsit aeri durant la setmana de la fira es va incrementar en un 175% respecte a una altra setmana habitual del mes de febrer. “Si volem que Barcelona sigui escenari de grans esdeveniments, necessitem que l’aeroport del Prat sigui un “hub” aeri mundial amb bones connexions”, ha ressaltat Recasens.

Amb la mirada posada cap al mercat asiàtic i als Estats Units

El CDRA, integrat per Aena, la Generalitat, l’Ajuntament i la Cambra de Comerç de Barcelona, continua destacant l’expansió de les connexions intercontinentals cap al mercat asiàtic i l’Amèrica del Nord. En aquests sentit, els objectius prioritaris són assolir nous enllaços amb el Japó, Corea del Sud, la Xina, l’Índia, els Estats Units i Mèxic. Al llarg d’aquest any, hi ha prevista una agenda de reunions amb els països implicats per establir els primers contactes. Sònia Recasens ha avançat que l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias,  viatjarà el maig als Estats Units per incrementar i estimular els  vols directes posant èmfasi amb cobrir la costa oest.

Projecte per millorar la connectivitat i l’estada dels passatgers en trànsit

Una altra de les accions que vol emprendre l’aeroport és un projecte global per dinamitzar la connectivitat a les instal·lacions. El projecte, encara embrionari, preveu estalviar temps als passatgers que fan connexió al Prat, actuacions amb les companyies per estimular nova demanda i un pla per promoure la visita a la ciutat quan la connexió entre vols ho permeti. En aquesta línia, el que sí que ja s’ha aplicat és un descompte del 20% de les tarifes de seguretat i ús de la infraestructura a tots els passatgers de connexió. “Podem aplicar aquests descomptes per la tornada que suposa la despesa que realitza el viatger en les instal·lacions durant la seva estada”, ha afirmat Sònia Corrochano, directora de l’Aeroport de Barcelona-el Prat.

La potència de l’aeroport per transportar mercaderies

El secretari de Territori i Mobilitat i president del CDRA, Ricard Font, també ha destacat el repte de l’aeroport com a transport de mercaderies. Font ha reivindicat la necessitat del corredor del Mediterrani i les sinergies amb el Port de Barcelona per augmentar la càrrega aèria. “Però cal treballar per establir un pla de negoci al darrere d’aquesta estratègia i trobar operadors interessats a desenvolupar-la”, ha afegit. L’automoció, el tèxtil, els productes farmacèutics i les mercaderies peribles s’alcen com a elements clau dins d’aquesta estratègia.